torsdag 19 maj 2011

Jag är en bov och kriminell!!!

Hej! Jag kom på att jag glömt att berätta för er om att jag sadlat om till tjuv förra veckan. Jajamänsan! Platsen för brottet ägde rum på Ica Maxi. Eftersom våra gamla blomlådor innehöll mestadels döda blomster så tänkte jag att jag skulle piffa till dem lite inför lägenhetsförsäljningen. Då jag kommer till avdelningen för växter på Ica (varför åka till flera butiker då allt finns på min favvoaffär Ica?) letar jag såklart upp de billigaste blommorna eftersom jag inte är ett dugg intresserad eller road av blommor och trädgårdsrelaterat arbete (och ännu mindre intresserad av att betala dyra slantar för blommor som jag ändå bara har ihjäl). Pelargoner 4 st för 100 kr (Pelargoner = värsta tantvarningen jag vet- men jag tycker faktiskt att de är fina. Kan man ha pelargoner utomhus förresten? Någon som vet??). Jag tog glatt för mig 8 plantor av detta fynd och la dem i en kartong. Väl framme i kassan lägger jag upp en pelargon på bandet och informerar kassörskan att jag har totalt 8 st. Nästa dag då jag ska plantera mina tantblommor upptäcker jag till min stora förvåning att jag fått med mig 9 st hem. Inte 8. Hjälp. Jag har inte ens snott en romersk båge ur smågodiset tidigare. Jag har aldrig stulit eller snattat i hela mitt liv. Men nu har jag snattat en pelargon till ett värde av 25 kronor på Ica Maxi. Det som lindrar mitt dåliga samvete något är att vi lägger äckligt stora summor i denna butik varje månad. Är det något vi aldrig snålar på är det mat - vi köper alltid precis vad vi vill ha och är sugna på utan att kolla prislappen.  Vad ska jag göra tycker ni? Ska jag berätta sanningen nästa gång jag handlar. "eeeeh, jag råkade sno en pelargon sist jag var här. Kan jag betala den nu?". Eller ska jag bara skita i det och se det som en välförtjänd bonus. Att stjäla är väl en av dödssynderna? Kommer jag att brinna i helvetet nu? För i så fall önskar jag att jag snott något dyrare. Inte värt att brinna i helvetet för 25 spänn...
Balkong
Balkonglådor fulla med stöldgods...


3 kommentarer:

  1. Ha, ha, ha! ICA kan gott ha det, de tjänar ändå äckligt mycket pengar. Behåll du din pelargon och lägg skulden på kassörskan, som inte heller kunde räkna! För övrigt går det utmärkt att ha pelargoner ute. Vill du att de ska hålla länge: plocka bort alla små bruna, utblommade blommor i den stora "blombollen". Gör likadant med blommor som har en stor grön upprätt spetsig sak i mitten (de har också blommat över). Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för både pepp och blomtips! Ska försöka få dem att överleva någon månad iaf. Kram!

    SvaraRadera
  3. Se dom 25 kr som en "ica-bonuscheck";)

    SvaraRadera