söndag 15 maj 2011

Grill i ösregn, men glada ändå!

God morgon! Här har jag och mina pigga twins snart varit uppe i hela 2 timmar. Jag är iof rätt morgonpigg men 5.30 är inte min bästa tid på dygnet. Särskilt inte då man hoppade i säng kl. 01.30. Men är huvudet dumt får kroppen lida..eller hur var det nu. Men vi hade en så himla trevlig dag igår så det var lätt värt lite minus på sömnkontot. Vi tillbringade em/kvällen hos Matte och Sara som köpt hus ute i Torslanda. Jättefint! Händige Matte hade slitit som ett djur och byggt en stor altan som skulle invigas med påmpa och ståt (eller iallafall med rejäl grillning). Men vädergudarna var inte på sitt bästa humör och slog till med ösregn dagen till ära. Lite otur då det inte regnat här på typ en månad. Men vad gjorde lite regn då vi kunde sitta i det härliga köket allihopa? Så vi åt och åt och drack och hade det hur gemytligt som helst! Jag är så glad över att vi också snart har altan så att vi kan ha stora grillkalas inom kort! Vi ska go bananas på grillen i sommar!!
Idag ska vi städa och fixa vår lägenhet inför fotografering i morgon.
Kvällens ljuvliga värdinna! Hon och Matte bjöd på en helt fantastisk grillbuffé med alla tänkbara tillbehör. Och kladdkakemuffins, min favvodessert alla kategorier!

Lisa och Tyra

Nästan hela gänget på bild

Vilma som fyller 1 år idag! Grattis!!

Henke, Linda och lilla Bosse. Kaspian älskar Bosse och kröp efter honom hela kvällen. Stackars Bosse var helt sönderstressad tillslut. Jag måste lära min son att klappa fint, just nu är han lite hårdhänt den lille gangstern.

Mina ögonstenar!

Alvina charmade Henke i så den milda grad att Linda nästan blev orolig att hon försökte sno honom ifrån henne.
Den lilla mansslukerskan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar