tisdag 31 maj 2011

Friska öron och innergårdshäng...

Läkarbesöket gick fint som snus. Det var ingen öroninflammation som jag befarade. Skönt naturligtvis men samtidigt tyckte jag att det kändes som att läkaren tyckte jag var en över-nojjig hönsmamma. Det är jag ju också kanske... Efter lunchen var iallafall båda twinsen väldigt mycket piggare så detta firades genom ett besök hos gangster-Elias och hans piffiga och mysiga mamma Cecilia. Vi har hängt ute på deras fina innergård. Elias är extremt fysiskt begåvad och kan nästintill gå redan, trots att han inte ens fyllt 8 månader. Han röjde omkring i hela trädgården medan mina twins satt så fint på sina små bebisarslen hela eftermiddagen. Det kom förbi en granne som först frågade Cecilia hur gammal Elias var. "Snart 8 månader, svarade Cecilia". "Jaha, sa grannen- Hur gamla är då dina tvillingar? 5-6 månader?" Frågade grannen mig. "Eeeh, nä de är 9 månader" sa jag. Hihi! De är ju i och för sig för tidigt födda och skulle egentligen tittat ut i oktober och inte augusti. Jag tycker också att det är väldigt bekvämt att de fortfarande är så förnöjda med att sitta på en filt och leka. Kaspian blir också allt mer mobil och kan krypa riktigt snabbt och långt. Han är dock ganska lat och förflyttar sig inte om det inte är något tillräckligt intressant som fångar hans intresse. Alvina verkar inte vara så värst intresserad av att förflytta sig överhuvud taget- hon kan bara krypa baklänges än så länge.



Mina underbara, lite slöa twins. De älskar att sitta på en filt och äta melon. Precis som deras mamma.

Mina öron är det inget del på!!

Elias mamma kallar mig gangstern. Jag tycker att han är världens gosigaste!

Härlig innergård

Många barn var ute och busade

2 kommentarer:

  1. Det är ett MÅSTE att ha mössa på bäbisar!! med öronlappar på!!! Det fick jag lära av min farmor och av min mamma, så det vågade jag inte trotsa utan gjorde så jag med, sydde små öronlappar på solhattarna och luvorna som du hade Sofi när du var liten....Idag är arvet mellan generationer inte lika bundet och mammor hörsammar inte de "god" råden....men nog borde väl Alvina ha mössa på sig! Kram!

    SvaraRadera
  2. Men lilla mamma! För det första så var det ju inget fel på öronen! Och för det andra var det 25 grader varmt. Jag kommer aldrig under några omständigheter ta på Alvina mössa på sommaren! Hon hade ju en solhatt, det får räcka. Puss på dig söta mamma Ps. Jag jag lyssnar visst på dina råd. Men sen gör jag som jag vill ändå=)

    SvaraRadera