lördag 21 maj 2011

Födelsedagsbrunch och åldersnojja

Hej!! Idag har vi firat Annidas 28e födelsedag med buller och bång. (Tyvärr va inte Robert med eftersom han hade aktiviteter med fotbollen- kors i taket..) Annida bjöd på smaskig brunch som uppskattades till tusen av alla gäster! Även mina matglada twins. Favoriterna hos Kaspian var plättar, hembakat bröd och morotsstavar. Alvina gillade marinerade oliver, dadlar och plättar bäst. Samtalsämnet var lite lätt ålderskrisbetonad. Ingen av oss känner oss riktigt som 28 bast ännu. 26 känns som en mer komfortabel, passande och lagom ålder tycker jag/vi. Fast samtidigt så älskar jag att bli äldre. Man blir faktiskt klokare med åren, man blir bättre på att prioritera och man vet vad man vill och vad som är viktigt. Samtidigt så blir livet mer komplicerat och mer ansvarstyngt i samma takt som åren går. Allt har onekligen sina för- och nackdelar. Det är kul att vara 20 år- Jag kan sakna att vara ung och snygg och ha en sådan lättsam och okomplicerad livsinställning. Slippa pensionsspara, storhandla och ta massa ansvar. Men samtidigt så skulle jag hellre hugga av mitt eget ben med en bordskniv än att bli 20 igen. Jag tycker att det är skööönt att vara lite av en tant-light. Som just nu t.ex. Jag kan sitta här i min soffa i min pyjamas, dricka mitt rooiboste och äta min 70% kärringchoklad utan vånda. Hade jag varit 20 så skulle jag känna mig tvingad att vara på något häftigt ställe, dricka nåt starkt och vara klädd i något halvnaket och hett (bara losers är väl hemma en lördagkväll om man är 20). Nej, guuud så skönt jag har det. Jag slipper ragga och gå på ångestframkallande dejter också- den snyggaste och bästa hunken har jag redan bredvid mig.


Snyggo-Mariell och Kaspian som klätt sig i sin finkostym. Är det kalas så är det.

Födelsedagsbarnet Annida i egen hög person. Ser inte ut att vara en dag äldre än 24 ;)



Min stiliga lilla prinskorv

Pannkakstårta fast i form av bakelser

Mariell hade med sig sin bebis Sony

Jag ääälskar att gå på kalas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar