söndag 1 maj 2011

Bullerbynhus, dejt, chardonnaylunch, ekoglass och fina vänner...

Hello! Igår var det ju Valborgsmässoafton. Vår dag såg ut såhär: På morgonen var hela familjen på en husvisning- jättefint hus som gav oss värsta Bullerbyn-feelingen. Vill flytta in i morgon- eller helst igår!! Därefter åkte vi hem och möttes upp av Linda och Henke som skulle agera nannys till twinsen i några timmar. Min och Roberts första "utan-bebisar-tid" tillsammans. Lyxigare än en förgylld toffla i Dubai. Lite läskigt också - tänk om vi bara kommer att prata om twinsen... Det gjorde vi faktiskt inte (bara lite). Vi började med en god lunch på Sjöbaren i Haga, denna goda fiskrätt sköljde vi ner med ett glas Chardonnay.

På den lilla uteserveringen på bakgården i Haga. Jag väntar på min lunch. Shit så turistig man känner sig då kameran ska fram i tid och otid.
Fast är man bloggerska så är man!

Min utsikt uppåt- Vi satt under detta fina träd. Mysigt.
Därefter flanerade vi uppåt mot Linné där vi tog en kaffe på en uteservering. Jag hade tagit på mig en sprillans ny klänning dagen till ära- vi var ju på dejt! Klänningen var vit. Jag fattar inte varför jag trilskas med att shoppa vita saker hela tiden då det är så sjukt opraktiskt för en tvillingmamma. Om dagarna är jag ju konstant täckt av en och annan spya eller kanske en klick bajs. Gissa vad jag lyckas med på caféet...jag missar munnen med mitt latteglas och dekorerar min nya klänning med en stor, beige kaffefläck. Jäkla skit. Fläcken hamnade dessutom på ett mycket odiskret ställe- mitt fram. men jag sket i det och låtsades att kaffefläck på vit botten är det nya svarta i år.
Efter kaffemissödet gick vi vidare mot slottskogen. Vi köpte varsin ekologisk kulglass (den såldes på hg-pris och inte i "kul-form" som vanligt. Smart idé om man vill prova många sorter men inte orkar äta 10 kulor glass). Jag tog mjölkchoklad, mörk choklad och vanilj- fruktsmak på glass göre sig icke besvär i min bägare. Vi tog en liten promenad i Slottskogen (jag försökte tappert dölja kaffefläcken med handväskan med det gav ett lite onaturligt intryck så tillslut fick det vara) där vi förvånades av mängden människor. Och dessa människornas frikostiga alkoholintag. Sen kom vi på att det var Valborg (det hade vi glömt båda två) så det hade kanske med saken att göra.

Här står jag och visar upp kaffefläcken bland massa fulla fjortisar...
Sen hade vips vår barnfria tid tagit slut så vi tog oss hem igen. Twinsen hade lyckligtvis skött sig galant och inte tagit död på sina nannys utan snarare charmat dem.
Efter att vi pussat barnen en stund stoppade vi ner dem i vagnen och gick ner till Härlanda tjärn för en liten picknick med Dennis, Lisa och deras lilla Tyra snart 6 månader. Vid tjärnen var det stort galej med brasa, liveband, korvgrillning och hoppborg. Vi deltog dock inte i firandet utan mös mest på våra filtar.

Picknickbrudar

Hela familjen Jonsson-Klang (Lisa bloggar också, på frokentyra.bloggplatsen.se)

Att fika ute blir mycket roligare då man har barn!

Kaffe, jordgubbar och kanelgifflar serverades på dessa filtar.
Då vi lite senare vinkat av vårt picknicksällskap gick vi hem och preppade grillen inför kvällen. Linda och Henke (som bor nästan runt knuten) som varit hemma och samlat lite kraft återkom till oss för att grilla och dricka lite cava. Så det gjorde vi. Vi grillade, drack bubbel och sedan då barnen somnat hade vi smågodisfrosseri i soffan tills jag var så trött att jag nästan somnade sittandes.

Kaspian bara äääälskar Bosse (Linda och Henkes lilla bebis). Kaspians krypteknik har förbättrats avsevärt eftersom han jagat Bosse runt lägenheten. Stackars lilla hund...
Som sammanfattning av vår dag kan jag bara säga att den var perfekt på alla sätt och vis! Lagom dos kärlek, romantik, twinsmys, vänner, god mat och dryck och fint väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar