lördag 16 april 2011

Thaimat för hela slanten

Jag måste bara förtydliga en grej angående gårdagens inlägg. Jag tycker såklart inte att tiden just nu är perfekt bara för att twinsen klarar sig mycket på egen hand. Det låter ju nästan som att jag inte vill vara med dem och det stämmer inte såklart. Jag fullkomligt älskar att mysa, leka, sjunga och umgås med mina barn. Fast ibland är det väldigt skönt att få en stund för sig själv också!!
I morse stack Robert redan vid 06.30 så jag och twinsen har fått klara oss hela lördagen utan honom (han är i Örebro och sparkar boll). Vi har haft sällskap av Mariell i stället. Hon hade varit på en Thaimataffär och handlat massa roliga råvaror och exotiska kryddor. Så vi har ägnat dagen åt att laga god, kryddstark lunch och sedan fikat. Gott! (Jag måste ju börja vänja twinsen med chili och dylikt nu så att de klarar av 2 mån i Thailand i vinter utan att svälta ihjäl). Då vi var mätta och belåtna mötte jag, Mariell och twinsen upp Linda och Bosse och gick en promenad.
Nu är jag och twinsen åter allena men Robert kommer hem om någon timma förhoppningsvis. Fy så trist att sitta ensam en lördagkväll (fast jag är ju aldrig ensam iof). I morgon åker vi tidigt till Skalhamn (1 mil utanför Lysekil) för att hälsa på svärföräldrarna samt ett lass av Roberts syskon (de är ett par stycken!). Jag hoppas att ni också haft en supersweet dag!




Alvina är nästan alltid glad...Kapsian är också oftast glad, men inte lika onormalt munter som sin syster!

Pyjamasbilder från i gårkväll då jag tyvärr inte haft kameran framme idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar