torsdag 7 april 2011

Sömn-monster!

Hello! Aktuell status hos fam Vilahamn. Twinsen sover (samtidigt!! Weee!!), de har ätit gröt, äpple och katrinplommonpuré till frulle och sedan har de varit nakenfisar och övat på att krypa/åla på vardagsrumsgolvet. Sjukt gulligt med naken bebisrumpa viftandes på golvet om morgonen- det gör mig på gott humör! (Har tagit såå söta nudie-bilder på dem men eftersom det finns så många galningar och psykfall i vår värld så vågar jag inte lägga upp nakenfis-bilder på bloggen). Kaspian har dessvärre bajsat tre gånger. Jag tycker att det börjar sprida sig en icke-charmig odör av poop i heela vår lägenhet.
Robert sover. Han hade twinsen inatt mellan 24-06 och då klev jag upp med dem så att han fick sova vidare. Jag har fått sova i tre nätter i rad nu. Min man är underbar. Men nu måste jag klaga igen...kan inte låta bli. Det känns som att jag väckt ett sömn-monster till liv inom mig. Nu när jag fått smak på att sova vill jag bara fortsätta, fortsätta, fortsätta och fortsätta att sova. Guuud så skönt! Det är precis som med socker. Om man inte äter socker på lång tid så försvinner nästan sockersuget tillslut. Och de dagar man smällt i sig en 200 g chokladkaka så vaknar men dagen därpå och vill ha pannkakor med massor av sockerstinn jordgubbssylt till frukost. Precis så verkar det vara med sömn också. Så trots att jag faktiskt sovit tre nätter så vill jag bara ha mer, meeer, MEEER! Fast i natt är det slut med girigheten för min del. Det är min tur att ha båda twinsen, jag vill ju inte ta död på min underbara man. 
Idag är Robert helt ledig och vi har inga planer alls. Skönt. Vi får se vad vi hittar på då övriga familjen vaknat. Nej nu ska jag vika tvätt igen (evighetssysslan med tvillingar). Ha en bra dag!!!


Här sitter vi och har viktiga konversationer! Fast vår jobbiga mamma stör oss med kameran heela tiden.

1 kommentar:

  1. Ja visst är det konstigt det där med sömnen. På helgerna delar ju vi på nätterna, barnens Pappa och jag, och när jag fått sova en natt eller fått sovmorgon så är jag sååå himla trött sen. Mycket märkligt! Det är som att kroppen inser att "just det, såhär skönt var det att sova, ge mig meeer!"

    Bra jämförelse där med sockerbehovet! :)

    Ps. Jag är samma som "EmmaB". Blogger loggar ut mig då och då så då skriver jag bara namnet... Ds.

    SvaraRadera