fredag 8 april 2011

Mysig lunch, löpbandsaggressioner, bröllopskortspyssel...

Igår var Robert ledig HELA dagen. Ovanlig lyx för vår del. Dagen inleddes i lugnets tecken och vid lunch åkte vi till Le pain francais, ett av mina favvocaféer. Då vi var mätta och belåtna tog vi en liten shoppingtur och inhandlade lite vår/sommarkläder till barnen samt godsaker till vårt fredagsmys.

Alvina och min man väntar på sin mat.. Jag åt kräft- och räksallad + en stor latte efteråt såklart.

Min favoritkille, alla kategorier!

Jag fick bara torr majskrok jag...snål morsa jag har!

På sena eftermiddagen åkte jag till gymmet, det blidde 30 min kondis och sedan ett halvtimmaspass Core. Jag tränar på ett ganska litet lokalt gym, det finns bara 4 löpband som ofta är upptagna då man tränar vid 17-tiden. Något som gör mig förbaskat irriterad är människor som går på löpbandet. Då menar jag inte powerwalk utan de som tar typ en söndagspromenad.. Igår var det två tjejer i 20 årsåldern som barrikaderade sig på löpbanden med varsin Amelia eller Veckorevyn eller vad det nu var. De bläddrade lite slött i de vältummade tidningarna och traskade på i värsta mestempot. Långsammare än Maria Montazami på valium. De andra två löpbanden var också upptagna och jag blev så jäkla tvärirriterad. Eftersom jag kan gymma max två gånger i veckan vill jag vara effektiv då jag väl är där. Och så står dessa blonderade, välsminkade småtjejerna och förstör min träningsplanering. Jag ville bara dra deras iPhonelurar ur öronen på dem och vråla ÖÖÖÖÖKAAA ditt slapparsle!! Men det gjorde jag inte utan tog en crosstrainer i stället, snäll och blid som jag är. Jag tycker att de enda som får lov att på ett promenadband är gamla människor, skadade och de som är nybörjare. Och dessa unga tjejer passar inte in i någon av dessa kategorier. Jag antar att de var på gymmet för att ragga eller nåt, för tränade de gjorde de då rakt inte. Då man tränar ska man bli svettig, röd i ansiktet och trött, däremed basta!!
Efter träningen spenderade jag kvällen hos en av mina bästa vänner Linda som ska gifta sig i augusti. Jag, Linda, Kim och Lotta åt supergod middag och sedan gjorde vi inbjudningskort till bröllopet. Vi jobbade efter löpande-band-metoden, väldigt effektivt. Korten blev väldigt fina! Jag längtar såå till bröllopet, det kommer bli magiskt!

Lotta och blivande bruden pysslar

Så här fina blev korten!
Ikväll ska vi ha myspyskväll, bara familjen och i morgon bär det av till Lidköping för att hälsa på Sandra och Andreas. Helene och Ludvig kommer också så det kommer bli hur kul som helst!

1 kommentar:

  1. Du vet att barnvakten är klirrad i augusti ;) //C & E

    SvaraRadera