fredag 22 april 2011

Långfredagen och italiensk afton

Hej! Idag har jag, barnen och Lotta varit hos Marcus, Julia och Majken 5 månader på besök. (Robert tog lång sovmorgon och har sedan jobbat lite). Marcus är en gammal vän till Lotta. Jag är rädd att de tyckte jag var lite märklig som dundrade in med buller och bång i deras kök med två huligantwins. Jag brukar snabbt finna mig tillrätta hos andra människor och tänker mig kanske inte för alla gånger. Jag rotade  deras skåp efter tallrikar till barnens lunch och sedan smör för att fetta till twinsens lunchlåda med... Twinsen slängde glatt mat på deras golv och sedan bytte jag deras blöjor under köksbordet. Man tar ju lite plats med två barn. Majken var lite mer lågmäld. Jag hoppas jag inte gjorde bort mig. Sedan skulle vi äta lunch på La Paine Francais men det var stängt, röd dag som det är.

I kväll ska Lotta laga trerätters middag med italienskt tema. Hon har redan börjat med confitterade körsbärstomater i ugnen. Hon är så duktig hon. Innan dess hade jag tänkt ge mig ut på en löprunda i sommarvärmen.




Sommarfrukost med färska jordgubbar och melon.lite surt tycker vi..

Lunch på Torpa café


Om jag hade en trädgård skulle jag också vilja ha ett rosa träd. Fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar