söndag 24 april 2011

Kanonhärligt påskfirande men trist eftersmak...










God morgon! Vi hade en superb dag igår! Jag och Lotta var själva på stan och lyckades komma hem med ett antal påsar. Jag har nu lite nytt och fräscht i min vårgarderob!
Efter shoppingen lagade vi mat och fixade innan resten av sällskapet dök upp kl 16. Vi dukade upp på gården utanför vår bostadsrätt och firade påsken genom att skåla, äta och dricka gott. Jag brukar vanligtvis alltid åka upp till Vilhelminafjällen över påsken. Jag tyckte därför att det kändes ovant att fira påsk med klänning och bara ben (inga bilder på dessa ludna, vinterbleka rackare eftersom de inte är riktigt vår-redo ännu. Måste nog köra en omgång med vax och BUS på dem innan de visas på bloggen). Hemma i Vilhelmina brukar vi fira genom att köra skoter, äta lunch ute i en snödriva och grilla över öppen eld samt åka skidor. Igår kunde vi sitta utomhus i nästan inga kläder alls! Jag trodde nästan att vi firade midsommar ett tag. Då värmen avtog utomhus flyttade vi in, där spelade vi spel och åt påsktårta och godis hela kvällen lång.

Idag känns det lite tyngre. Lotta åker hem till Umeå i kväll. Vi har haft en underbar vecka. En helt perfekt vecka faktiskt. Och ni vet hur det kan kännas när man nästan haft det lite för bra. Idag känns det som att jag har haft en periods semester och att det är hög till att komma tillbaka till verkligheten igen. Nu är det slut på vinsmuttande till lunchen, konstant hjälp med twinsen, glass i stora lass, restaurangbesök och godisfrosseri. Men jag gillar vardagen också, jag vill inte dricka vin och äta godis varje dag. Men det känns väldigt tråkigt att säga hejdå till min sagolika lillasyster och inte få träffa henne fören till sommaren igen. Men nu ska jag inte deppa utan njuta av att vi har en dag tillsammans kvar. Och goda rester i kylen! (vardagen får vänta tills tisdag tror jag, jag tror att jag kan gå upp ett kilo till innan det blir svårt att knäppa jeansknappen). Så blir det skärpning och sockerdetox efter påsk!

1 kommentar:

  1. Vi kanske kan detoxa tillsammans då... Jag skjuter helst också upp det till tisdag. Vaf-n, det är ju bara påsk en gång om året! Kramisar!!!

    SvaraRadera