måndag 11 april 2011

Bitterfittig dag

Hej svej! Idag har jag ju som sagt inte känt mig på topp. Ibland tror jag att jag är lite bipolär light. De flesta dagar så tycker jag att jag har världens mest perfekta liv. Jag är så lycklig att jag liksom studsar lite då jag går. Och vissa dagar tycker jag att allt är skit, allt känns grått och meningslöst och tråkigt. Som idag då jag stört mig på det mesta. Jag stör mig på hur Robert viker barnens kläder, hur han brer smör på mackan, hur han pratar och att han finns över huvudtaget. Jag stör mig på Kaspian (otacksam dregelunge) och Alvina (envis spybebis). Jag stör mig på att himlen är blå, att jorden är rund och att vattnet är vått. Men mest stör jag mig nog på mig själv (dålig mamma, ful, tråkig, glåmig, risigt hår, ointressant, dum i huvudet).. Som tur är är dessa perioder kortvariga. Redan på eftermiddagen ljusnade mitt liv igen. Har haft Signe och Angelica här (vi läste sjukgymnastik tillsammans) på middag. Väldigt trevligt! Signe har precis gift sig i smyg på Cuba med sin Johan. Grattis till er!!! Efter att Signe och Angelica gått hem så gick läggningen av barnen smidigt och nu njuter jag av te, tystnad och brownierester i soffan. Mitt liv är så himla bra alltså!!
Jag njuter av att ha hela soffan för mig själv!

3 kommentarer:

  1. Robert viker i alla fall tvätt, det är mer än man kan få Daniel till att göra. :( kram C & E

    SvaraRadera
  2. Skönt att det går upp och ner ändå, för som sagt tänk om du bara haft det prima jämt då skulle du ju bli less på det med ;)

    SvaraRadera
  3. Tänkte bara säga att jag tycker din blogg är helt underbar, just för att du skriver om det som inte är en dans på rosor också.
    Att du skriver om dina utbrott och dina negativa tankar också, det gör att allt du skriver känns trovärdigt.

    Jag är själv gravid med tvillingar, beräknas komma i augusti, och har en man som är elitidrottare :-) Så ibland känns det som att jag läser om mig själv...

    Så idag tittar jag in och säger hej, så du vet om att jag finns här och läser, även om jag inte kommenterat tidigare.

    SvaraRadera