torsdag 24 mars 2011

Vår vår våååår!

Jag har varit på stan iklädd en liten, tunn skinnjacka, heels, jeans och sjal! Fattar ni! Ingen bylsig, apvarm vinterjacka. Ingen mössa nertryckt över öronen. Inga frusna tår. Inga vantar som man ändå bara tappar bort. Jag behövde inte vänta på bussen eftersom den kört fast i en snödriva. Och det bästa är att det bara kommer bli BÄTTRE. Vi går mot vår och sommar och jag kan tycka att själva förväntan på att värme och sol är på ingång är det bästa. Man får bilder i huvudet på kommande grillkvällar, löprundor utan lergegga, mysiga promenader i vårsolen med twinsen och Robert, den första mjukglassen, ett glas rosé på en uteservering. Halleluja! Sen är man lycklig och förväntasfull ända till september. Då inser man att sommarn knappt han börja innan den var slut. I september frågar man sig: Var tusingen tog sommarn vägen? Hann vi grilla tillräckligt många gånger? Har det inte regnat ovanligt mycket? Varför bor vi i Sverige? I år har vi som tur är biffen klirrad eftersom vi får en extra sommar under hösten-vintern i Thailand.

Tillbaka till idag och min lyxdag. Jag har shoppat till mig och barnen. Mest twinsen såklart. Det blev en hel del vår-sommarkläder till dem. Bland annat en bedårande liten trenchcoat från Zara till Alvina (den jacka jag ville köpa till Kaspian fanns inte i rätt storlek tyvärr- får spana på Zaras onlinebutik ist). Jag och Jane hann också med en god lunch (pocherad sej, potatispuré, rödvinskokta scharlottenlökar och rostade rotfrukter) innan jag fick åka hem och släppa iväg maken på jobb/träning. I kväll väntar myskväll eftersom jag och twinsen inte kommer få pussa på Robert på nästan 2 veckor! Så vi får passa på ikväll så vi klarar oss utan svåra abstinensbesvär.



Några av dagens fynd..

I morgon måste vi kliva upp 4.45 (tur att man är proffs på sömnbrist vid det här laget) för att åka ut till Landvetter och vårt Umeåflyg. Strax efter 8 är vi framme vid destinationen. Kan knappt vänta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar