torsdag 10 mars 2011

Hostig son och vinter utanför fönstren!!

Hej! Jag skulle träffa vår tvillingföräldragrupp på BVC idag. Men av två orsaker gick vi faktiskt inte dit trots att jag sett fram emot träffen (Sömn var dagens tema och tips för hur våra barn skall möta John Blund kan vi verkligen behöva!!!!). Kaspian är lite krasslig och hostig, inte katastrofförkyld men tillräckligt för att jag med all säkerhet skulle reta upp någon annan bacillrädd mamma. Dessutom är det sådant pissväder ute att det känns som att man ställer sig i en iskall dusch om man sätter fötterna utanför ytterdörren. Addera 2 dm gråblaskig snögegga som tränger in genom skorna + horisontell ishavsblåst. Så inspirerande väder har vi i Götet idag. Så vi har varit inne i värmen hela dagen. Nu kommer Robert snart hem, skönt för man blir lite rastlös av att inte prata med någon vuxen människa på en hel dag.

1 kommentar:

  1. Köp och läs Anna Wahlgrens Sova hela natten boken. Vi läser den nu och har insett att hjälpen för godnattsömn är bara runt hörnet. Läs den och ge den ett försk, alla jag pratat med som gett kuren ett ärligt försök har nu barn som sover 12 timmars sömn UTAN att vakna :) Vissa vill påstå att Anna är kontroversiell, det må vara, men på ett bra sätt. Anna är den enda såvitt jag vet som ger en förklaring till varför barn sover dåligt och hur man hjälper de, de små vill sova lika desperat som oss vuxna. Läs och för dig en uppfattning, vi har inget att förlora, vi kommer ge den ett försök när vi läst på oss ordentligt :) Kram och lycka till med sömnen!

    SvaraRadera