onsdag 23 mars 2011

Flygäventyr Göteborg-Vilhelmina

På fredag ska jag och barnen flyga till Umeå. Sist vi flög var i december men då reste vi ju hela familjen, jag och Robert hade då ett barn var på magen i en Babybjörn vilket gick hur smidigt som helst. Denna gång åker vi utan Robert eftersom han ska på träningsläger i Turkiet en vecka (inte alls avundsjuk på att han får resa till 25 grader och sol och jag minusgrader och snö. Fast det ska bli underbart att få umgås med efterlängtad familj och vänner igen- det känns som 25 grader och sol i hjärtat!).
Under resan kommer jag ha ett barn i en Babybjörn på magen och en sittandes i bilbarnstolen. Plus 300 kilo packning, min gigantiska skötväska och Phil and Ted-vagnen. Jag önskar att jag hade fem extra armar och lite mer muskler inför denna tripp. Jag ville egentligen flyga hela vägen till Vilhelmina men jag tror att det är omöjligt för mig vid bytet på Arlanda, det är för långt att gå mellan terminalerna. Eftersom man flyger med ett litet mopedplan till Vilhelmina är man förvisad att gå lååångt på Arlanda för att komma till rätt terminal. Nu är barnen så pass tunga att jag bara orkar bära dem korta sträckor då de sitter i bilbarnstolen. Så nu åker vi till Umeå där lillasyster Lotta och mamma hämtar oss. Sedan blir det bil från Umeå till Vilhelmina. En liten nätt tur på 24 mil (vilken är en baggis i norrland, då jag bodde hos mamma och pappa brukade vi åka till Umeå över dagen för att shoppa). Idag ska jag försöka tvätta och packa det mesta då jag har morgondagen uppbokad redan.
Jag längtar efter att flyga upp till mormor, morfar och mostrar igen!

1 kommentar:

  1. Oj, vilket äventyr men det går säkert jättebra! :) Jag tror att man blir extra bra på att lösa knepiga situationer när man har tvillingar.

    SvaraRadera