söndag 20 mars 2011

Dyngkåt och hur helig som helst. Och matlagning.

God morgon! Barnen blir allt mer morgonpigga, förr sov de alltid till klockan 8 som sedan blev 7 och nu 6. Betyder det att de kommer att vakna, redo att kliva upp och möta dagen klockan 5 nästa vecka? Jag hoppas inte.
Denna helg har vi provat lite nya recept. I fredags (då man blev så deprimerad eftersom det snöade bestämde vi oss för att göra sommarmat för att skynda på våren lite) gjorde vi Ceasarsallad. Jag har ett ständigt pågående projekt att få min man att äta lite mer hälsosamt (jag vill ju att han ska leva och va frisk i resten av våra liv). Han äter helst en påse Kanelgifflar till lunch och en pizza med kebabsås till middag samt skippar frukosten om han själv får välja. Ceasarsallad är kanske inte så värst hälsosamt (inte vår i allafall som var sprängfylld med parmesanost, krutonger och knaperstekt bacon) men det är ju iallafall en metod att få i honom en sallad. Den blev tokgod, kommer att dyka upp fler gånger på vårt matbord.


Ceasardressingen var lite trixig att få till men blev väldigt god!

Eftersom man tillbringar mycket tid hemma som tvillingförälder så blir att laga god mat ett måste för att förgylla vardagen. Förr gick vi ofta ut på restaurang men sedan twinsen kom så har vi blivit mer bekväma av oss. Så igår lagade vi (eller jag) 3 rätters hemma. En klassisk Toast Skagen till förrätt, Fisksoppa (med saffran, vitt vin, vispgrädde, färska räkor, gös och lax) med aioli och mörk chokladcremé med chokladcrisp till dessert. Gott!

Det syns inte så bra, men toasten är hjärtformad. Romantisk som jag är!

Robert konstaterade förvånat att han blev väldigt mätt. Fast det "bara" var soppa..

Choklad är det godaste som finns. Livets guldkant.
Idag ska jag på "Dyngkåt och hur helig som helst" med Mia Skäringer med mina kollegor. Jag tycker att hon är underbar. humorprogrammet "Mia och Klara" är min absoluta favorit och jag hoppas att hennes föreställning håller samma klass.
En av mina favoriter!!

1 kommentar:

  1. haha, jag läser den nu, hon är så sjukt rolig!
    Kramar

    SvaraRadera