torsdag 10 februari 2011

Städgnäll och väluppfostrade bebisar...

Barnen brukar ofta sova gott då jag dammsuger. Om de vaknar och är lite gnälliga brukar vi ha denna disskusion.
Alvina: Aaaarhg...
Jag: Hörrödu, är det jag eller du som dammsuger?
Alvina: uuuurrr..
Jag: Det är bara den som måste dammsuga som det är synd om och har rätt att gnälla. Då det är din tur att dammsuga får du svära och leva rövare bäst du vill. Men tills dess får du klara dig själv utan gnäll tills jag dammsugit klart. Capish?
Alvina: ok
Sen leker de förnöjt vidare tills jag dammsugat klart. Tänk att mina barn redan är så väluppfostrade. Amazing.

6 kommentarer:

  1. Hihi va gulligt :)Vilka underbara småttingar du har! Jag skäms nästan för att säga detta men jag har ofta dammsugaren på under dagtid när lillan ska sova inne annars vaknar hon helt enkelt, det måste bara vara ett brummande ljud annars vaknar hon direkt. Hon har tack och lov inte detta behov på kvällen utan somnar nu väldigt lätt på kvällen, peppar peppar ;)Kram!

    SvaraRadera
  2. Alla knep som fungerar är ju bra! Jag tror att det är ganska vanligt att bebisar gillar dammsugarljud. Och bra för mammor som ogillar dammtussar. Kram

    SvaraRadera
  3. Halloj, hittade adressen till din blogg i en tråd på familjeliv och nu har jag läst igenom alla dina inlägg. Gud vad roligt det var att läsa! Vi har själv tvillingar som snart är 4 månader och jag känner igen mig i massor av det du skriver :) Sen att du skriver lite som jag går och tänker här hemma för mig själv gör ju inte det hela mindre underhållande. Din blogg är i mina favoriter nu! :)

    Ha de fint!
    Mvh Emma i Östersund

    SvaraRadera
  4. Och förresten borde jag VERKLIGEN ta och lägga mig nu för om någon timme är det dax för matning här! Gillade verkligen din plus- och minuslista för amning eftersom jag går i precis samma tankar själv nu...

    SvaraRadera
  5. Hej Sofi!
    Såg ditt meddelande på facen och har svarat så att d vet =)
    Vankas det kalas? Visst är det du själv som fyller? Har liksom för mig att vi fyller någorlunda samtidigt..
    KRAM Jenny

    SvaraRadera
  6. Till Emma: Jag är glad att du tycker om den! Härligt att du också har två små guldklimpar. Lycka till med ditt val ang amningen. Själv tycker jag att det är skönt att ha slutat helt nu.
    Till Jenny: Jag har läst. Tusen tack!

    SvaraRadera