onsdag 16 februari 2011

Sjukstuga..

Här är det inte på topp idag. I natt var det Roberts tur att få feber, frossa och illamående. Dessutom har Alvina blivig förkyld och var alldeles rasande då hon var så tätt i näsan att hon inte kunde suga på nappen. Jag är inte superbra på att leta saker mitt i natten, sprang omkring och rotade i medicinskåpet efter barnens Nezeril. Hittade ingen Nezeril men fann iallafall koksaltslösning och snorsugen. Min "Näs-Frida" är fantastisk, alla småbarnsföräldrar borde ha en!
NäsFrida Hygienfilter
Snorsugen NäsFrida är sjukt effektiv mot snoriga bebisnäsor!

Samtidigt som Alvina hade sitt raseriutbrott började Robert spy inne på toaletten. Då han spyr tar han i med hela kroppen och liksom skriker ut kräkset. Såhär: AAAAAAAHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHH!!!!
Jag lovar att han väckte hela kvarteret.
Det kändes så absurt alltihop. Kaspian skrek efter mat, Alvina skrek pga tätt näsa, Robert skrek för att han spydde. Jag försökte rensa Alvinas näsa från snor.
Idag blir det en hemmadag. Jag mår fortfarande inte bra men är helt klart fräschast på stället. Jag ska åka och köpa juice och frukt så att vi kan vara hemma och vitamin-kurera oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar