lördag 19 februari 2011

Kantarellrisotto i magen och grus i ögat..

Hej! Jag hade en extraordinärt trevlig kväll igår tillsammans med Anna och Therese. Förutom att vi nästan frös röven av oss innan vi var framme på Bliss (5 minuters promenad typ, vintern i Göteborg är omänsklig). Väl framme njöt vi av god mat och gott vin (jag år kantarellrisotto till förrätt och torsk tillhuvudrätt) och massa prat. Jag hade lätt kunnat stanna ute hela natten igår, hade så roligt att jag ville förtränga att klockan gick. Klockan 1 kände jag mig dessvärre tvingad att åka hem eftersom jag har twinsen ensam hela dagen idag...tvillingjourer på 12 h kräver några timmars sömn..
Jag hade "Alvina-passet" i natt (vi måste tyvärr sova åtskiljt eftersom "Kaspian-passet" innebär att man vaknar typ varje timma. Alvina brukar normalt sova till kl 5-6. Så en sover i sängen med Kaspian och en sover på soffan och har då Alvina-jour) och trodde jag skulle få sova ok. Men icke sa nicke. Alvina hade andra planer för oss i natt. Jag tänker inte tråka ut er med detaljer men om man säger så här: Jag är INTE pigg idag och det beror inte på vinet. Det känns det som att någon har hällt ett ton grus i ögonen på mig, kört kroppen genom en mangel och satt fast mitt huvud i ett skruvstäd. Blä. Men det var helt klart värt det!!! Jag har bestämt mig för att ignorera det superfina vädret ute och ta en soft dag hemma (så soft som twinsen tillåter). Senare kommer Mariell och håller oss sällskap.

I denna pose ska jag och barnen ligga på soffan idag!

Så här ser tröjan ut live.
Robert tycker att jag är för gammal för att ta fjortisbilder på mig själv i spegeln.
Men jag är en hel månad yngre än honom så jag förtränger hans ord.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar