torsdag 6 januari 2011

Trettondagen = pyjamasdagen..

Hallå! Idag har jag äntligen plockat bort allt julpynt. Härligt!! Nu får det bli vår tycker jag. Men det ser mörkt ut på den fronten för shit pommes frittes vad det har snöat ute! De sa tom på nyheterna att man skulle hålla sig inne ioch det har vi tagit fasta på. Hela familjen har varit hemma och pysslat hela dagen. Barnen har inte ens bytt om från pyjamas ännu. Mysigt.
Gårdagen spenderdes med Roberts alla syskon. Först spelade vi Beach Volleyboll. Eller vi och vi. De, rättare sagt då jag är så pinsamt bollrädd och saknar totalt all form av bollkänsla. Jag blir överlycklig om jag ens träffar bollen, att både träffa bollen OCH få den över ett högt nät är alldeles för komplicerat för mig. Som tur var kunde jag skylla på mina barn, de behövde ju min omvårdnad så jag slapp skämma ut mig så mycket. (När man har barn kan man alltid skylla på dem, mycket praktiskt, hihi). Sedan åt vi middag och morotskaka hos fam Risp och hade därefter frågesport. Är väldigt glad över vår stora familj och alla söta kusiner till barnen.
I kväll hänger jag och twinsen ensamma hemma då Robert är på fotbollsturnering. Mariell skulle ha kommit hit och hållit oss sällskap men har blivit sjuk så jag, Alvina och Kaspian får roa oss själva på bästa sätt.
Jag fick sitta i storkusinen Sagas stol- såå kul!
3 av Roberts bröder, Rickard, Robin och Patrik är redo att hugga in på efterrätten.
Morotskaka och chokladmumsmums.

Jag hade också superkul med mina kusiner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar