tisdag 4 januari 2011

Pratkvarnar och julpyntstrött

God morgon! Här dubbelammas det och bloggas samtidigt. En bra amningskudde är guld värd. På dagens schema står det fika med Linda P och hennes lilla Karl-Alfred 6 månader. Jag funderar också på att ta bort allt julpynt nu, det har gjort sitt. Jag längtar efter vitt och fräscht igen!
Barnen blir allt "pratigare", framför allt på morgonen är de roligare än Robert Gustafsson och Magnus Betnér. De sitter i varsin babysitter på köksgolvet och jollrar, skrattar och är hur charmiga som helst. De gör det svårt för sin mamma att äta frukost och läsa GP. Jag känner mig så nedrans nonchalant och som en trist mamma då jag koncentrerar mig på tidningen istället för att konversera med mina små gulle-pratkvarar. Så det blir en mix av att leka med barnen, ta en tugga macka, läsa Inrikes, kittla kaspian på magen, dricka te, pussa Alvina på näsan, läsa krönika. Det kommer bli svinkul då twinsen kan sitta bättre och jag kan ha dem med mig vid bordet, mumsandes på en majskrok eller något. Det är nog inte längt bort tror jag.
Här sitter jag och busar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar