söndag 2 januari 2011

Nyårsafton

Igår firade vi in 2011 med buller och bång. Nej nu ljög jag, firandes gick i lugnets tecken. Vi lagade en jättegod 3-rättersmeny och spenderade heela kvällen runt matsalsbordet. Menyn betod av: Förrätt: Svensk sushi, dvs rullar av rökt lax fyllda med en wasabi- och dillcreme med sesamfröströssel på. Huvudrätt: Vitlök-timjan och rosmarinspäckad lammstek (fast jag åt helleflundra istället) med jordärtskocksgratäng serverad med tomatsalsa och gräddig örtsås. Dessert: Chokladmousse med färska jordgubbar. Det var mums till sista slicken!
Lammstek med jordärtskocksgratäng och tomatsalsa
Huvudrätten..
Chokomousse
Dessert..såååå gott och så hade vi jordgubbar till.
Jag lyxade också till det med ett glas champagne som jag intog höglidligt tidigt på kvällen eftersom jag skulle köra hem på natten. Jag säger då det, då man inte druckit på ett år och desstuom ammar behöver man INGENTING för att bli helt snurrig i kolan. Det kändes inte som ett glas, det kändes som en hel flaska för benen blev vingliga och huvudet snurrigt.
Jag har funderat massvis över eventuella nyårslöften. Jag snusar eller röker inte så jag slipper sluta. Jag lovade ju tidigare i år att jag skulle träna core/pilates 30 min i 3-4 ggr i veckan. Det löftet har gått käpprätt åt skogen, det går inte ihop i min vardag tyvärr. Inte om jag inte prioriterat bort annat såklart, men det vill jag inte just nu. Men jag kanske ska modifiera löftet till 5-10 minuter så kanske det blir lättare att få in som rutin. Annars är mitt nyårslöfte att jag ska bli ännu bättre på att vara närvarnade med mina små barn. Försöka lägga städning och fix åt sidan och istället lukta på bebishy, smeka deras mjuka kinder och bara njuta av att de fortfarande är mjuka, underbara, toksöta bebisar. För snart kommer de vara stora.
Linda dukar upp godsaker

Nyårsfirare! Champagnevinglig mamma och söt dotter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar