måndag 10 januari 2011

Nu börjar vardagen igen.

Jahapp...så var julen slut på riktigt. Robert är tillbaka i skolan och börjar träna försäsongsträning. Försäsongsträning innebär mer ensam tid för mig och twinsen och att Robert är helt slut i kroppen efter flera timmars hårdträning nästan varje dag. För oss här hemma är väl livet inte så annorlunda trots allt. Jag ska försöka styra upp bättre rutiner, sluta äta socker varje dag och rensa ur bebisarnas proppfulla klädbyrå. Jag tror de växt ur massor av kläder nu under julen.
Jag har lite svårt för det faktum att dagarna ser likadana ut då man är mammaledig. Jag gillar inte att en måndag lika gärna kan vara en lördag. Det bästa med att jobba är att det är så fantastiskt skönt då helgen kommer. Man lagar godare mat, dricker lite vin och hittar på något skoj. Därför försöker jag att bibehålla dessa veckorutiner trots att jag alltid är "ledig". Eller rättare sagt, aldrig är ledig nu för tiden. Att vara mammaledig innebär ju jobb 24 h per dygn i stället för 8 h. Lunchraster och fikapauser i lugn och ro får man se i stjärnorna efter.

I helgen har jag umgåtts med Mariell, hon spenderade både lördagskvällen och söndagen med mig och barnen. I lördags lagade vi middag och sen åt vi karra och planerade vårgarderoberna, vad som behöver inhandlas. Både jag och Mariell konstaterade att min garderob är helt bedrövlig och är i akut behov av en uppdatering. Då blev tvåbarnsmor förvandlades plötsligt shopping till mig till lågprioriterat område. Jag som egentligen är ganska egoistisk i grunden, konstigt. Jag ska försöka göra något åt min garderob så fort snön smält bort. För nu är att hålla sig varm prio 1.
Igår (söndag) var vi på IKEA och köpte köksstolar till barnen, de kan sitta ganska bra nu och kan vara med runt köksbordet. Som vanligt efter IKEAshopping, så kom man hem med 1000 andra saker som man inte hade planerat att köpa. Det är något magiskt med IKEA, som en shoppingdjävul som liksom tvingar ner servetter, dukar och krimskrams i vagnen.

Idag kommer Linda P och Karl-Alfred hit. Vi ska bara umgås och kanske våga oss ut i halkan med barnvagnarna.
Ha en bra måndag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar