måndag 31 januari 2011

Kaffe Latte rinner snart ut ur öronen..

Jag må vara kaffeberoende och är halvt död utan mina X antal koppar om dagen. Men som tur är, så är min kära mor likadan. Idag har vi tagit en promenad till Le Pain Francais. Där intog vi en lunchsallad med chevré och valnötter och en stor kaffe latte. Sedan shoppade vi lite, jag köpte nya jeans och randiga tröjor till mina godingar. Sen gick vi vidare och kände att kaffesuget inte var riktigt tillfredsställt så vi fick stanna till på ett kafé och beställa en till kaffe latte (en stor såklart). Jag försökte få barnen att äta smörgåsrån men de fattade inte galoppen. De vill helst bara äta från flaskan. Då kaffet var urdrucket fortsatte vi vår promenad hem. Under promenaden hem drabbades vi av akut semla-brist och stannade till och inhandlade dessa gudomliga bakverk. Då vi kommit hem, packat fram barn och shoppingpåsar satte vi på en stor kanna kaffe och avnjöt semla + hemmagjord kaffe latte. Finns det något godare? Kaffe är verkligen det som ger livet en guldkant. Semla + kaffe ger livet diamant-kant.
Mmmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar