söndag 23 januari 2011

Jag är en hurtbulle

God morgon!
Här har det varit en hurtig start på söndagen. Då jag vaknade i morse lämnade jag man och barn i sängen, hoppade i joggingskorna och sprang en runda. Så skönt!! Det finns inget skönare än att rensa både kropp och knopp med att springa i naturen. Jag är förvånad över hur lätt det går att springa. Jag trodde att min eftergraviditetskropp skulle vara som att försätta ett berg i rörelse. Men icke, jag applåderar min kropp då min kondis är ganska ok trots allt, kanske för att jag går så mycker med monstertvillingvagnen.
I går kväll lagade min nyblivne amatörkocksman middag. Till förrätt serverade han kronärtkocksbottnar toppade med en röra av dill, rökt lax, creme fraiche och pepparrot. Till huvudrätt åt vi smörstekt laxfilé med vitvinsås, sockerärtor och gratinerat potatismos. Mumsfilibabba. Till efterätt naturgodis i soffan. (Robert har tidigare ALDRIG lagat mat men nu har han en App från Tasteline i mobilen och då har det helt plötsligt blivi mer intressant att läsa och följa recept. Tack IPhone!!! )
Hela två glas vitt vin slank också ner i min strupe i gårkväll. Rekord för min del. Vi spenderade kvällen med att kolla på en kass film. The American. Slösa inte bort er tid på den. Jag blir sur som en citron då man ägnar 1,5-2 h helt i onödan på en pruttdålig film. Som tur var hade vi det mysigt ändå. Vi nattade barnen tidigare än vanligt för att få lite egentid och de sov så snällt i sina sängar så att vi fick tanka lite vuxentid och energi.
Nu har vi precis dukat undan vår långfrukost och har inga större planer för dagen. Försöka få undan lite fix som inte blivit gjort under veckan. Kanske ta en fika någonstanns.

Mina första Levis-jeans som jag fått av mina snälla kusiner Thea, Elias och Saga
Vår lilla docka gillar också sköna söndagar

1 kommentar:

  1. Vilken mästerkock du fångat Sofi! GRATTIS till dig! (fast han verkar färgblind.. hihi!) Man kan ju inte få allt på en gång eller hur? =)
    KRAAM

    SvaraRadera