måndag 10 januari 2011

Ispromenad med dödsfruktan..

Idag har vi haft Linda och hennes charmör Karl-Alfred här. Hon hade med sig lunch, "Jag tror inte du äter så mycket hemlagad lunch" sa hon. Linda är rar och omtänksam hon. Hon har så rätt, jag äter mest mackor om dagarna och annat som går snabbt att slänga in i munnen. Efter att vi mammor ätit god kycklinggryta med ris, druckit kaffe, matat bebisar och allt som hör till trotsade vi ishalkan och gav oss ut. Det blev en promenad med livet som insats, herregud vad halt det är! Man skulle kunna använda skridskor iställetför skor. Det går väl ok på rak väg men kommer det minsta backe får man hålla i vagnen så att händerna blir blå och så får man liksom trippa fram. Tripp tripp. Inget läge för powerwalks är det i alla fall. Efter en kort med supertrevlig promenix vinkade vi adjöss då Linda och lilla K-A skulle hinna hem innan alla eftermiddagsköer. Nu hänger jag och barnen hemma och gör inget vettigt alls. Jag äter upp alla fruktbitar och nötter ur müslin eftersom jag inte får äta raffinerat socker innan fredag...
Här sitter vi i våra nya köksstolar, vi ser inte helt nöjda ut just nu
men har suttit länge och lekt förnöjt innan kameran togs fram!

Varför har Alvina skallran och inte jag??

1 kommentar: