söndag 23 januari 2011

Bajs under cafébordet

God kväll! Robert kollar handboll. Så j-a tråkigt så att jag spyr. Men snart Solsidan så jag håller humöret uppe. Idag har vi gått en lång promenad med siktet inställt på ett trevligt franskt café. Tyvärr var det fler som hade samma goda idé och vi fick inte plats. Andra snärtiga stadsmammor har ju små, smidiga Buggaboo-vagnar eller hur det nu stavas. Så då vi kommer med vår koloss till vagn tittar bara cafépersonalen på oss som att vi saknar alla ägg i kartongen om ni förstår vad jag menar. Vi fick välja ett annat lite mindre chict café där vi fick plats. Det var vi och några pensionärer där. Kaffe+semla 38 pix. Perfekt. Det enda smolken i bägaren var att det inte fanns någon toa (????!!!!). Så då stackars Kaspian la en brakare i brallan (en väldigt gul-grön-brun och krämig sådan) fick vi lite panik. Men min fantastiska man löste såklart problemet. Han dök snabbt och smidigt som en vessla ner under bordet med Kaspian. En liten obehaglig odör smög sig upp mellan caféstolarna. Tvätt, tvätt, tork och ny blöja. Vips, så var det brun-gula problemet löst och jag tror inte att en enda pensionär märkte något. Men så är det ju tur att panchisar är både döva och blinda också.
Så här snyggt och välstädat har vi hemma numera...
Barnens grejer håller på att ta över hela lägenheten. Vi behöver ett hus!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar