måndag 20 december 2010

Välförtjänt semester

Min 1 år yngre syster Lotta-Karin är hemma på semster från sin restaurang Socialize nu över jul. Sedan mars då hon köpte restaurangen har hon jobbat 7 dagar i veckan. Hon och hennes sambo Kristoffer som är kock går upp kl 8, åker direkt till jobbet som har öppet till kl 23. Sedan städar de och åker hem och sover för att kliva upp 8 igen nästa morgon. 1-2 dagar i veckan har de dessutom klubb och stänger kl 2. De har bara varit lediga 3 dagar över midsommar. Om man säger så, hade jag jobbat i samma tempo hade jag fått läggas in på vilohem efter kanske en vecka. Jag hade nog avlidit av kraftig utmattningsdepression efter 2 veckor. Hon sover fortfarande och jag tänker inte väcka henne. Jag är i alla fall väldigt glad över att få umgås med min syster och bästa vän nu inför jul. Vi ska pyssla, baka, göra pepparkakshus och slå in paket. Vi får se vad vi hinner och orkar med. Jag har ju mina små som ofta sätter käppar i hjulet för det jag planerat och Lotta behöver få ta det lugnt. Vi får ta dagen som den kommer.
Moster Natali klädde Alvina med body utanpå jeansen igår. Vi kallade henne Madonna hela dagen då hon såg ut som Madonna under "Like a virgin"-tiden. Minus strut-BH:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar