fredag 3 december 2010

Misslyckad julklappsshopping och dåligt samvete

Halloj! Igårkväll skulle jag försöka mig på en effektiv julklpassshopping då Allum (köpcenter i närheten) hade extra julöppet mellan 20-22. Jag hoppades att det säkert skulle va ganska lugnt då det var ganska sent. Men guuud så fel jag hade. Först fick jag ägna 20 min åt att leta parkering och sedan 1 h åt att stå i kö. Sedan var kl 22 och det var dags att åka hem igen. Jag var desstuom så grötig i skallen så jag kunde liksom inte koncentrera mig på det jag skulle ha utan sprang mest runt och letade julklappar till olika personer samtidigt. Det blev inga julklappar. Jäkla skit. Men jag köpte några bodys till barnen som växt ur sina första minikläder, Kapsian behöver nu storlek 62 och Alvina 56. Jag var så sur över min misslyckade shoppingtur, jag klev svärandes ut ut köpcentrets portar. Det kändes så surt att jag ödslat tid på att köa med decembertrötta, julhysteriska shoppingtokar (fast jag är likadan själv). Jag hade hellre lagt den tiden på att umgås med min familj. Då jag gick mot parkeringen möttes jag av en utslagen man som låg på marken i iskylan. Han hade druckit sig redlös och somnat och en väktare höll på att larma polisen. Jag blev så otroligt ledsen, det var så sorgligt att se. Då vi övriga shoppar och springer med andan i halsen som mellan butikerna så kände sig denna man så trasig i själen att han söp sig medvetslös utanför Ica Maxi. Jag kände mig så tacksam över att kunna åka hem till min underbara familj och vår varma, fina lägenhet. Och så fick jag dåligt samvete. Om ens största problem i livet är att man måste shoppingsvettas inne på Åhléns en onsdagkväll, då har man inte så stora bekymmer faktiskt.
Vi vill ha massa julklappar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar