onsdag 15 december 2010

Hur sjutton gjorde mammorna innan de elektriska hjälpmedlen fanns??

Kolla jag kan sitta själv i Bumbon!!
Jag har varit på en bättre fest jag!!
Jag är så otroligt tacksam över alla mina "hjälpmedel" jag har hemma. Babysitters, babygym, elektrisk babysitter, babybjörn. Som tur är har jag fått låna en elektrisk gunga/babysitter här hemma i Vilhelmina också. Den gungar barnen i 6 olika hastigheter och spelar musik (tortyrvarning på musiken efter en kvart). Då jag sätter Kaspian i denna kan han vara nöjd i upp till en timma!! Han brukar inte sitta så länge i den men den är guld värd om man måste trösta Alvina, gå på toa, vill borsta håret, äta, etc. Särsilt då man har 2 bebisar så är all form av avlastning väldigt uppskattad. Mina föräldrar är så imponerade av denna elektriska gunga. "Tänk på vår tid, vi hade dig i en plastback med en filt i". Det är tur att utvecklingen går framåt tycker jag! Mitt liv hade varit ack aå mycket mer slitsamt annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar