söndag 19 december 2010

Här var det julbord så att byxorna sprack!!

I går var vi på Socialize och smörjde kråset ordentligt. All mat är ekologisk och närproducerad och känns väldigt fräsch och fin. Man kunde äta allt från björnkorv till omelett med trattkantareller som är plockade av min familj .Jag som föredrar veggomat (och fisk) kunde också avnjuta flera tokgoda rätter. Smaskigt som attan var det. Vi åt i flera timmar, twinsen låg snällt i sina bilbarnstolar under nästan hela tiden. Utanför föll snöflingor stora som femkronor och julkänslan var på topp. Jag kände mig alldeles varm i hjärtat, det var så mysigt att få umgås med hela familjen, i en mysig miljö och delikat julmat. Men jag och barnen saknade såklart Robert som inte kunde vara med..
På vägen till julbordet hade vi ett litet missöde bara. Då jag spänstigt som en antilop hoppade in i baksätet sprack mina svarta favoritbyxor i grenen. Riiiiitttsh sa det bara så kunde man se en liten skinka titta framdär bak. Så trist. Så det var faktiskt inte julbordets fel att byxorna sprack. Vet inte om jag ska skylla på dålig kvalitét på byxorna eller att min post-graviditetkropp inte riktigt har samma form som innan ännu...
Mamma och twinsen utanför Socialize
Mamma och pappa låter sig väl smaka
Lite suddig bild av restaurangen men skitsamma
Umeås vackraste och duktigaste krögare
Mina finbyxor med hål i fick bytas ut till jeans..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar