tisdag 14 december 2010

Ensam mamma

Igår vinkade vi av Robert på flygplatsen, han måste tillbaka till Göteborg för att fixa plugg och jobb. Jag och Twinsen ska vara hemma i Vilhelmina hela december, Robert flyger tillbaka till oss den 23 dec. Jag älskar att vara hemma i Vilhelmina och att få umgås med min familj som jag vanligtvis gör allt för sällan. Man får passa på nu när man är mammaledig. Men sedan man fick en egen familj så känns det också lite tudelat att splittra familjen och vara borta från Robert så länge. Men det är såklart mest synd om honom, som missar så många dagar och fina stunder tillsammans med sina barn. Jag har världens bästa föräldrar och lillasyster som mer än gärna hjälper mig med barnen, men de kan inte ersätta Robert.
Idag har jag och barnen inga större planer. Det är 21 grader kallt ute. Burr!!! Men vi ska väl försöka oss ut på någon liten barnvagnstur. Sedan håller jag på att slå in julklappar och då Natali kommer hem från skolan ska vi baka mozartkulor (man rullar in nougat i marsipan och doppar det sedan i choklad).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar