söndag 5 december 2010

2:a advent. Mysig men smått kaotisk familjemiddag

Mor och dotter

Faster Amanda är gó som få!

Roberts kusin Andreas blev sugen på att gå hem och göra septemberbarn...

Några ur stora familjen
Vi har firat lilla julafton med Robets familj idag eftersom vi åker upp till Vilhelmina på torsdag för att stanna hela december. Roberts föräldrar bor i Skalhamn, ett litet idylliskt samhälle vid havet 1 mil från Lysekil.Vi har ätit julbord, julfikat och druckit glögg. Dessutom har vi tjuvstartat med julklapparna då vi öppnade våra respektive paket idag. Trevligt att sprida ut julfirandet lite, så att inte allt av det göttiga kommer som en intensiv julbomb runt den 24:e. Man hinner ju ofta knappt fatta att det är jul innan den är över. Man stressar, julbakar som en tok, shoppar likt Maria Montazami på speed, pyntar sitt hem så att det lyser juleljus i varje vrå. Och BOOM så är det mellandagarna och man fattar ingenting. Så att ha en liten julafton, stanna upp och njuta mitt i detta julfix är faktiskt riktigt nice. Robert har 5 helyskon och en halvsyster. Kaspian och Alvina har 7 kusiner, varav 2 förutom dem är födda 2010. Totalt blirdet ganska myckt folk och bebisar trots att det bara är en liten familjemiddag. Jag är glad att vi inte tappade bort något av barnen under allt julpapper och godisskålar. Kaspian och Alvina har skött sig exemplariskt och charmat brallan av oss alla. Man kan lugnt säga att det "fanns snälla barn" i huset och de förtjänade sålunda alla fina julklappar.

1 kommentar:

  1. Jag kan inte förstå hur du har burit på två små underbara barn i din mage Sofi! Du är ju vrålfräsch! Själv tog det mig över ett år att gå tillbaka i kroppen till min "startvikt"och sen hann man inte så mycket längre innan man fick veta att man skulle ha en till.. Nu längtar jag såå mycket efter att få ha "vanliga" kläder igen. Är trött på att vara en tjockis =) Fast man vet ju vad man väntar och det är ju värt allt!
    Kram till er!

    SvaraRadera