tisdag 30 november 2010

Våra bebisar är Praktexemplar!

Idag har vi gjort läkarundersökning och vaccinerat bebisarna på BVC. Vi skulle vara där redan kl 10, i vanliga dagar så myser både jag och twinsen omkring hemma i pyjamas vid den tiden. Men idag var vi uppe med tuppen, käkade frulle och jag klädde barnen i flera lager då det är svinigt kallt ute (-12 grader!!!). Jag hann dock bli rejält svettig innan jag styrt vagnen genom snön och burit in dem + liggdelar + min enormt stora fullpackade tvillingskötväska från skip hop. En observant pappa i väntrummet undrade försiktigt om jag ville ha bärhjälp men jag är så van att släpa på 100 kilo nu så det går bara fint faktiskt. Dessutom får jag muskler ju!
Alvina följer sin prematur-tillväxtkurva perfekt. Kaspians kurva visar att han växer lite snabbare på bredden än på längden den lilla knubbisen men läkaren tyckte bara att det var bra och att det kommer att jämna ut sig. Läkarens bedömning efter undersökningen var att barnen är riktiga Praktexemplar, helt perfekta, vilket glädjer mitt mammahjärta enormt. Sedan var det dags för vaccinering. Usch och fy så jobbigt det var att se dem så ledsna, extra jobbigt då jag bara kunde trösta och bära en i taget men de hämtade sig snabbt och blev glada igen som tur var. Efter sprutorna har de sovit hela dagen men nu vaknat lite oroliga och febriga. Det får nog bli en alvedon i rumpan innan läggdax.
Titta vi kan sitta i soffan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar