onsdag 24 november 2010

Hemmafruns hemliga last.

Här händer det inte mycket av intresse idag. Jag tvättar och plockar och tar hand om mina barn. Tvättberget minskar aldrig. Då Alvina kräks konstant så finns det alltid massvis av spyaluktande bebiskläder och även mina spyabefläckade kläder ligger och väntar på att tvättas. Det är tur att jag gillar att tvätta. Jättemycket. Jag tycker att ljudet av tvättmaskinen är så hemtrevlig och jag fyller den med ett leende på läpparna, stört jag vet, men bra då man har småbarn. Robert tycker att jag tvättar onödigt ofta men lite roligt måste jag ju få ha..(?) Jag har också börjat packa lite inför vår Danmarkstripp över helgen. Vi ska först besöka Anton och Anja i Köpenhamn och sedan Roberts storebrors familj i Esbjerg. Det ser vi fram emot!!! Vi väntar också på Linda och Bosse som kommer om en liten stund, vi ska följas ut på en skön promenad i snölandskapet.
Så här såg bebisarna ut i morse, jag älskar pyjamasbebisar, tom mer än ljudet av tvättmaskinen...
Mina bebisar med pussvänliga gókinder!
Sluta fota oss nu mamma!!! 3 kort är för mycket på en gång!

1 kommentar:

  1. Åh jag vet precis vad du menar! Min Honey var en riktig liten kräka och jag bytte hennes kläder tre gånger om dagen. Mina också till en början men sen blev man en sån här morsa som vande sig med lite kräkfläckar här och var på sin egen tröja.. Men tack och lov går det över den där perioden! Även om det tar längre tid för vissa (som för min som höll på tills vi fick göra utredningar och det visade sig att hon var glutenintolerant stackarn) Men oavsett så går det över! Och då behöver du inte tvätta lika ofta förrän de börjar på dagis för då drar det igång igen,,, =)

    KRAM Jenny

    SvaraRadera