lördag 16 oktober 2010

Håll i hatten, tvillingmorsan ska slå klackarna i taket

Nej nu överdriver jag. Men ikväll ska jag gå ut och dricka ett, kanske två glas vin med min underbara vän Mariell. Min fantastiska man tycker att jag behöver lite egentid och han vill gärna umgås med sina 2 barn på egen hand. Jag tror också att det är nyttigt för mitt välbefinnande och min mentala hälsa att komma ut och vara mammaledig litegrann. Men det känns väldigt konstigt och som att jag gör något lite busigt eller förbjudet. Det kommer att kännas konstigt att vara ute i vimlet som mamma. Allt kommer att vara som tidigare ute men mitt liv är helt annorlunda.
Men då jag kan pumpa ur brösten och mjölkersättning och nappflaska finns så ser jag ingen anledning till att jag måste vara med barnen HELA tiden då de har en mycket kompetent och supergrym pappa.
Den senaste gången jag var ute och drack alkohol var på nyårsafton. Vi och 10 vänner hyrde ett hus i Sälen och nyårsfirandet blev ganska galet. Ca 2 veckor efter det kalaset blev tvillingarna tillverkade...
Nyårsfirande i Sälen. Någon gång i januari blev sedan tvillingarna till...

Samtidigt ser jag verkligem fram emot att få snygga till mig, sminka över mina mörka påsar under ögonen, locka håret och använda höga klackar. Och att få umgås med Mariell utan att samtidigt bära ett barn på armen,.
Så här illa gick det på nyår. Idag kommer det bli betydligt lugnare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar