torsdag 14 oktober 2010

Det bästa och det sämsta med att vara mamma

Det bästa med att vara mamma:
1: Kärleken till mina barn! Det är så häftigt att äntligen vara en "riktig" familj. Och den kärlek jag känner till min man och mina barn är större än jag kan beskriva. De gör mitt hjärta varmt av lycka!
2: Att allt blir så mycket mysigare med bebisar. Man har alltid något att göra och de roar mig hela tiden. Varje dag gör de någon ny rolig min, roligt läte och blir allt mer vakna.
3: Att vara ute och gå med vagnen, dagens höjdpunkt! Att titta ner i vagnen på MINA barn är så overkligt och härligt!


Mina killar!

Det sämsta med att vara mamma:
1: Att aldrig kunna slappna av. Jag är fokuserad på barnen hela tiden och ibland önskar jag att de hade en On/Off knapp så att man bara kunde vara "Sofi". Jag saknar att äta, duscha, måla naglarna och göra vardagliga saker i lugn och ro.
2: Ingen tid över för romantik. Jag önskar att jag hann pussa mer på min man. Han är världens bästa man och pappa och sliter verkligen för att få ihop vår vardag. Han gör det med ett leende, han stressar aldrig och orkar ändå alltid ge mig uppskattning och kärlek. Jag glömmer ofta lätt bort honom eftersom jag bara fokuserar på Kaspian och Alvina. Han förtjänar verkligen miljoner kramar och pussar!!
3: Mitt utseende. Kroppen är ju inte direkt densamma som innan jag blev gravid. Men med tanke på hur min mage såg ut för snart 7 v sedan så har jag ändå återhämtat mig oväntat bra. Kroppen ser nästan ut som vanligt förutom att magen är spolformad och degig och rumpan platt. Men jag är tacksam över att vara relativt återställd. Men det jag däremot saknar är tiden för att "piffa". Ni som känner mig vet att jag är fåfäng som få. Jag saknar verkligen att dyka långt ner i sminkväskan och att ha mer avancerade frisyrer än tofs eller snedfläta.

Hela trötta familjen

2 kommentarer:

  1. det är så kul att läsa din blogg! Även fast jag bara har EN liten en att ta hand om så kan jag känna igen mig i allt du säger...speciellt det där med att magen är degig och rumpan platt...varför blir rumpan platt av en graviditet kan man undra?! :/ jaja bara att embrace the new body och göra vad man kan av den haha ;) saknar också den där egentiden och att piffa mig...och det där med lite tid för romance..man får tänka att det kommer sen, nu är man båda så överfulla av kärlek till sitt/sina barn så det tar mycket av ens fokus. Kram/ Maria

    SvaraRadera
  2. Magen kommer att bli plattare så småningom. I början är den degig, sedan blir den allt fastare och om ungefär 9 månader har den antagit sin vanliga form, fast kanske lite mer utputande. Mina magmuskler har preciiiis börjat gå ihop på mitten igen... Rumpan - tja, det är väl amningen... Jag har alltid haft platt rumpa och utputande mage, men det som är trevligt nu är att brösten putar mer än magen tack vare att pysen inte vill sluta amma:-).

    SvaraRadera