torsdag 30 september 2010

Lite rastlös..

I morgon är det 5 v sedan barnen hoppade ur magen. Jag måste vänta 6-8 veckor innan jag får bära något tyngre än barnen vilket innebär att jag har husarrest då Robert inte är hemma då vi inte har någon hiss. Det har gått förvånansvärt bra hitills tycker jag. Jag har ju en rastlös själ och har svårt att sitta stilla allt för länge. Och de senaste veckorna har jag och barnen ju i princip bara suttit i soffan och ammat och tittat på TV.. Det har varit mysigt men nu börjar jag verkligen längta efter att kunna ta mig ut när jag själv vill. Bara att kunna sticka ner till Coop, ta en promenad eller vad sjutton som helst. Dessutom är det ju helt underbart höstväder ute!! Det kryper i benen på mig. Robert är i skolan nu på morgonen men kommer hem vid 13 och åker sen på träningen igen vid 15.30. Jag brukar försöka tajma in så att barnen har ätit så att jag kan gå ut en sväng då Robert är hemma. Antingen så går jag med tvillingvagnen och ibland så går jag ut själv. Hoppas att han kommer hem i tid så att jag hinner. Men om en vecka ska jag allt försöka mig på att börja bära lite tyngre (har ju redan råkat lyfta allt möjligt då jag inte tänker mig för och det har gått bra) och det ska bli skönt att bli mer självständig. Jag saknar att handla mat också. Robert köper nu endast det jag skriver ner på inköpslistan, inga härliga impulsköp som jag alltid lyckas göra.
Så här ser mina barn ut idag. Lika fina och snälla som vanligt!!
Jag skulle kunna pussa ihjäl dem!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar