måndag 27 september 2010

Gubben och gumman i lådan..

Gud vad skönt det hade varit om jag kunde ha mamma och pappa här jämt. Det hade ju iof blivit helt sjukt jobbigt att dela vår trea med 2 pers till. Men tänk om de kunde bo i en låda och så kunde man ta fram dem lite då och då. Shit pommesfrites så bekvämt det har varit i helgen då blöjorna bytts av sig själva, mat har stått på bordet och jag har fått äta upp den medans den är varm! Barnen har blivit burna nonstop och min frys är nu full med smaskiga matlådor. Lovely!! Det enda jag har gjort är att amma barnen lite då och då, det är ju svårt för någon annan.

Kaspian tar en powernap då vi andra lunchar

Jag är väldigt glad över att vi börjat med mjölkersättning inför att barnen ska nattas + ett nattmål. Jag är verkligen så mycket fräschare nu när jag får sova 3-4 timmar i taget på natten. Dessutom så tar matningen på natten inte alls så lång tid som det tar att amma två bebisar. ( Twinsen är ju inte blixten då det kommer till att äta direkt, de ligger gärna läääänge och gottar sig). Nu trycker vi ner 2 flarror i munnen på dem och de suger som två små blodiglar. Fast food!! Robert matar dem och jag pumpar samtidigt så att mina bröst inte sprängs och så att jag inte ska tappa mjölkproduktion så att jag kan amma barnen på dagarna. Efter 20 min kan vi gå och lägga oss igen. Skitbra är det. Sen får vi ett litet lager av urpumpad bröstmjölk som Robert kan ge dem om jag behöver en paus.
Stor och liten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar