tisdag 24 augusti 2010

Jag = Drama queen??

Jag?
Igår skulle jag och R delta i föräldrautbildning på MVC (mödravårdcentralen). Jag har sett fram emot detta ganska länge. Alltid roligt att träffa nya människor och jag har bara ett fåtal vänner som är gravida eller har små barn just nu. Kul att lära känna andra i samma område i liknande livssituation som oss.
Vi klev upp som vanligt, jag duschade, sminkade mig och åt frukost. Efter det small det liksom bara till och jag fick vansinningt ont i nedre delen av magen och ner mot underlivet. Jag fick lägga mig ner och försöka andas djupt (som jag sett man ska göra då man får värkar på den förberedande profylaxDVDn). Det var en otäck, skarp, molande smärta som jag inte kännt tidigare. Samtidigt blev jag livrädd och kände mig inte alls redo eller förberedd att bli mamma just då. Jag vill gärna att de stannar i minst 2 veckor till så de hinner bli lite rundare om kinderna och låren innan de kommer ut. Sen avtod smärtan lite och vi satt oss i bilen för att åka till föräldrautbildningen. Väl i bilen får jag dock en smärtattack till, jag blev alldeled kallsvettig och illamående av smärtan och vi fick inse att det inte skulle bli någon föräldrautbildning idag. Jag ringde till Östra Sjukhuset och de ville att jag skulle komma in direkt. Så vi åkte dit (utan min väl förberedda och packade förlossningsväska till mitt stora förtret) och fick göra en rad undersökningar. Efter 3 h var vi klara och de hade konstaterat att mina sammamdragningar och smärtan berodde på en ilsken urinvägsinfektion. Jag kände mig lite dum och som en riktig Drama Queen som slog på stora trumman och trodde det var barn på G. Och så var det en sketen urinvägsinfektion som jag haft tusen gånger förr. Det konstiga är att jag inte har några känningar av den, det svider inte då jag kissar och jag har inte kissat oftare än vanligt. Jag kissar i och för sig galet ofta men mitt frekventa toaspringande har försigått i flera veckor eftersom urinblåsan ligger under min välfyllda livmoder. Så jag hade inte alls misstänkt att jag hade urinvägsinfektion. Jag fick iaf antibiotika och sen fick vi åka hem. Jag tyckte ändå synd om mig själv och tvingade R att köpa Ben & Jerry glass i min favvosmak och hyra tre skitfilmer som jag kan fördriva tiden med här hemma. Men det kändes självklart väldigt skönt att bebisarna vill stanna inne en stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar